woensdag 3 april 2013

Telefoonhoesje breien: breipatroon

Zoons vinden de zelfgebreide telefoonhoesjes leuk. Ik dacht dat ze schattig waren, maar zij vinden ze cool. Hierbij het hoesje dat ik deze week gebreid heb op speciaal verzoek met een gaatjestoer bovenin waardoor een gehaakt koordje. En geen hartje maar een ruitje. En niet roze maar paars.

Zoon is helemaal tevreden en stopte er meteen zijn I-phone in.

telefoonhoesje breien

Voor de breisters onder ons: zet op een rondbreinaald nr 4 met acrylgaren een dichte dubbele opzet op van twee keer 15 steken. Brei volgens de foto of verzin je eigen motiefjes. De eennalaatste toer is een gaatjestoer, hierdoorheen haal je een gehaakt koordje wat je dichtknoopt met een kwastje.

2 opmerkingen:

  1. Leuk hoesje, mooie kleuren! Is die dubbele opzet dezelfde als die je gebruikt voor sokken breien van teen tot boord? Die moet ik trouwens nog wel uitproberen (als ik tijd heb).
    Ik vind dat je een leuk, veelzijdig blog hebt, ik lees met plezier bij je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties

    1. dank je wel!

      Inderdaad, het is de opzet die je ook gebruikt als je sokken breit van teen tot boord op een rondbreinaald: een steek gewoon opzetten, en daarna achtjes draaien rond de twee uiteinden van de rondbreinaald.